07.09.2018

CHP GENEL BAŞKAN YARDIMCISI ORHAN SARIBAL: TURKCELL SÖZÜ DOLANDIRIYOR

CHP GENEL BAŞKAN YARDIMCISI ORHAN SARIBAL: TURKCELL SÖZÜ DOLANDIRIYOR

Genel Başkan Yardımcısı Sarıbal: ‘Lafı dolandırmayın, kesintileri iade edin’
CHP Genel Başkan Yardımcısı Orhan Sarıbal, "Turkcell, faturalarını kredi kartı ile ödemek isteyen abonelerinden 1,5 lira işlem ücreti alıyor. Bu haksızlığı dile getirdiğimizde Turkcell’den açıklamalar geldi ama iddiamıza cevap yok. Lafı dolandırmayın, abonelerden haksız yere aldığınız parayı iade edin." dedi.
Genel Başkan Yardımcısı Sarıbal'ın konuya ilişkin açıklaması şöyle:
Tarafımdan 6 Eylül 2018 tarihinde yapılan ve Turkcell’in 18 milyon abonesinden 1 yılda yaptığı 330 milyon haksız yere işlem bedeli aldığına ilişkin açıklamama, CEO’su Kaan Terzioğlu twitter hesabından sonra da Turkcell’den yazılı cevap verdi.
Turkcell açıklamasında “otomatik ödeme talimatı bulunan müşterilerin kredi kartlarından hiçbir komisyon alınmadığı ve bayilerde kredi kartlı ürün satışı, kredi kartlı ile TL yükleme ve kredi kartlı paket satışları gibi birçok işlemin ücretsiz yapıldığı” diyerek lafı dolaştırıyor.
Bizim dediğimiz şudur; Turkcell aboneleri faturalarını ödemek için kredi kartlarını kullandıklarında haksız yere 1,5 lira kesinti ile karşılaşıyorlar. Turkcell tarafından yapılan açıklamalarda bunu yalanlayan bir ifade yok. Ama, açıklama yalanlama diye yayınlanıyor.
Şimdi TURKCELL soralım:
1-     Kredi kartları yasasının 17 mad. 1. Fıkrası “üye işleri kart hamilinden ve kartın kullanılması dolayısıyla komisyon ve benzeri isim altında ilave bir ödeme yapmasını isteyemez” der. Öyle ise Turkcell aboneleri kredi kartı ile ödeme yaparken neden 1,5 lira işlem ücreti ödemek zorunda kalıyorlar? Turkcell timlerinde bu uygulama üç aydır sürmektedir. Bayileri bile bu uygulamadan rahatsızdır.
2-     Biz ödeme belgelerinden ispatlıyoruz. Turkcell’ın bu konuda “bunu bankalar alıyor” açıklaması gerçek dışıdır. Bankaların ne alacağı BDDK tarafından yayınlanmıştır ve bu tebliğ 3 Ekim 2014 yılında resmi gazete 29138 sayılıdır. Bu tebliğ sen sonra başka bir şey söz konusu değildi.
3-     Turkcell, o zaman hangi bankaların bu komisyonunu aldığını açıklasın. Ancak açıklayamaz.
4-     Ödememe için Turkcell timlere gidildiğinde numaralar söylenerek işlem yapılıyor. İşlem bittiğinde fatura artı 1,5 TL otomatik çıkıyor.
5-     Peki bu uygulama neden diğer GSM operatörleri tarafından yapılmıyor.
Sonuç olarak Turkcell’in yaptığı işlem doğru değildir. Yasal da değildir. Buna son vermeli ve bugüne kadar yaptığı kesintileri abonelerine iade etmelidir.

Gündem'den Öne Çıkan Haberler